• Bemutatkozás
  • Szervezet
  • Rendezvények
  • Továbbképzés
  • Hírek
  • Archívum
  • Fórum
  • Tagok szolgáltatásai
  • TAGFELVÉTEL
Védjegy szabályzat    Online előadás
Hasznos információk
Panaszbejelentés
Betűméret:
  1. KEZDŐ OLDAL
  2. Hírek
  3. Tiltakozás az Ügyfélkapu+ januári kötelező bevezetése ellen

Az Adótanácsadók Egyesülete határozottan tiltakozik az Ügyfélkapu+ 2025. január 16-tól történő kötelező bevezetése ellen. Legalább fél év halasztás szükséges, mert a könyvelők, adótanácsadók, valamint mikró- és kisvállalkozás ügyfeleik az előző év zárlati munkájuk csúcs időszakában erre nem lesznek kellően felkészülve. Mint szakmánk elkötelezett képviselői javaslatunkat megküldtük a kormányzati szerveknek.


 

Az Adótanácsadók Egyesülete határozottan tiltakozik az Ügyfélkapu+ 2025. január 16-tól történő kötelező bevezetése ellen.

Az új rendszer bevezetése jelentős terhet ró a könyvelőkre, adótanácsadókra, valamint ügyfeleikre a mikro- és kisvállalkozásokra, akik nincsenek felkészülve a változásra. Az év eleje hagyományosan a legforgalmasabb időszak a szakmában, mivel az elő év zárásával kapcsolatos feladatok jelentős többletmunkát igényelnek.

Az Ügyfélkapu+ kötelező bevezetése ebben az időszakban további megterhelést jelentene, ami veszélyezteti a zökkenőmentes átállást és a szolgáltatások minőségét.

Az Adótanácsadók Egyesülete javasolja a DAP törvényben előírt januári kötelező bevezetési határidő módosítását legalább fél évvel, hogy az érintettek megfelelően fel tudjanak készülni az új rendszer használatára. Az átállás sikeres végrehajtása érdekében elengedhetetlen a megfelelő felkészülési idő biztosítása.

Az Egyesület tudatában van, hogy az Ügyfélkapu+ bevezetésének célja az informatikai biztonság növelése és a felhasználói adatok védelme. Azonban a jelenlegi határidő túl szoros, és nem veszi figyelembe a szakma és a vállalkozások valós helyzetét.

Az Adótanácsadók Egyesülete továbbra is elkötelezett a szakma érdekeinek védelme mellett, és kész együttműködni a kormányzati szervekkel egy reális és megvalósítható átállási ütemterv kidolgozása érdekében, ezért javaslatainkat eljuttattuk az illetékes szervezetek felé is.

Kapcsolat: Adótanácsadók Egyesülete; Email: adokamara@adokamara.hu ; Telefon: +36 30 682 0995

Kiadó: Magyar Adótanácsadók és Könyvviteli Szolgáltatók Országos Egyesülete

Következő Előző

Vissza
Oldal tetejére


Magyar Adótanácsadók és Könyvviteli Szolgáltatók Országos Egyesülete

Központi ügyfélszolgálat: munkanapokon 10.00 - 14.00- h-ig,
kivéve a központi és tagozati rendezvények napján
Mobiltelefon: hívható munkanapokon
08.30 - 16.30-ig: +36 70-316-1035
Cím: 1136 Budapest, Pannónia utca 11. IV/404.
Telefon: +36-70-316-1035
vagy +36-70-276-7919
E-mail: adokamara@adokamara.hu
Adószám: 19193377-1-41
NGM akkreditációs lajstrom szám: 70/2013
  • Kapcsolat
  • Jogi nyilatkozat
  • Impresszum
  • Adatkezelési tájékoztató

Védett oldalainkhoz csak a Magyar Adótanácsadók és Könyvviteli Szolgáltatók Országos Egyesületébe belépett tagok férhetnek hozzá.

Amennyiben Ön már regisztrált tagunk lépjen be a regisztrációkor megadott adataival az alábbi űrlapon.
Ha csatlakozni szeretne egyesületünkhöz töltse ki regisztrációs űrlapunkat.



Jelszó emlékeztető